NL Toonaangevend met internationaal ondernemen

Het logo van NL next level

Foto: Luigi Vaccarella/HH

Nederland verdient zijn geld voor een groot deel in het buitenland. Andere exportlanden zitten ons op de hielen. Om onze goede positie niet te verspelen, moeten we onze inspanningen naar een nieuw niveau brengen.

Als we Nederland als sterk merk in de markt willen zetten, hebben we een offensieve Holland branding nodig. Daarnaast moet een strakkere organisatie van de internationale handelsbevordering tot stand komen in de vorm van een publiek-private samenwerking in NL Trade & Invest Cooperation. Het is een groot gemis dat dit op dit moment overal ter wereld strak georganiseerd is, behalve in Nederland.

Buitenlandse posten

Daarnaast moet het netwerk van buitenlandse posten worden versterkt. Ook moet de financiering van export en buitenlandse investeringen worden verbeterd met een bundeling van ontwikkelings- en exportfinanciering.

Sed pharetra lorem sit amet commodo fermentum.

Foto: Peter Hilz/HH

‘Ambassades zijn steeds meer bereid het bedrijfsleven te helpen. On ne parle pas fromage is een houding van veertig jaar geleden’

Bettina Tammes Thales

Projectleider
Linda van Beek
beek@vnoncw-mkb.nl
+31 (0)70 3490443